¡Ándale! ¡Ándale! - Reisverslag uit Goulding, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu ¡Ándale! ¡Ándale! - Reisverslag uit Goulding, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu

¡Ándale! ¡Ándale!

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Marjan

14 Juni 2022 | Verenigde Staten, Goulding

9 juni, we slapen uit, pakken onze spullen, doen wat boodschappen en gaan tot kwart voor 11 lekker bij het zwembad liggen. Kop koffie erbij en een ijsje (zo'n ontbijt kan best een keer op vakantie ;). Iets na 11u vertrekken we richting Monument Valley. Bij een mooi blauw reservoir stoppen we, lopen richting het water en daar eten we onze broodjes op en super zoete sappige aardbeien. We rijden verder en maken een stop bij Mexican Hat. Het lijkt best wel op een sombrero, Speedy Gonzales zou jaloers zijn ;) Ook tanken we onderweg nog relatief goedkoop, de laatste dagen stijgt de prijs flink: 1 dollar stijging voor een gallon in een week tijd.

De volgende stop is het Forrest Gump Point, het punt waar hij over de weg rent. Dus... zo gek als ik ben ren ik ook even over de grotendeels uitgestorven weg en voelde me één klein moment een echte filmster... echt niet!

Rond half 4 zijn we in Monument Valley, het is heet! We checken in en onze kamer heeft een mooi balkonnetje voor de sterrenview van vanavond (als de wolken geen roet in het eten gooien). Had ik eerst nog het idee om de Wildcat trail te gaan hiken, is het dit keer niet de sneeuw die roet in het eten gooit, maar de hitte. De hikes zijn afgesloten omdat het te heet is. Tja,zo val je van het ene extreme in het andere haha. We stappen vervolgens in de auto om de Valley Loop drive te rijden, 15mile hobbelige weg, langs mesas, buttes en spires. Vraag me niet wat welke is, het heeft allemaal te maken met de mate van erosie. Het voelt behoorlijk off-road, als dat maar goed gaat met de huurmaatschappij! Dus we voeren het tempo een beetje op, eigenlijk raar omdat we ons nu toch al op de weg begeven hebben: ¡Ándale! ¡Ándale! (om Speedy Gonzales maar even te citeren ;), op naar het hotel. Daar genieten van het uitzicht op ons balkonen de ondergaande zon. Vandaag mocht het dus wel zo zijn! En de fantastische sterrenhemel die volgt is te mooi. Op één van de muren van het hotel wordt ondertussen een oude film met western ster John Wayne geprojecteerd, She wore a yellow ribbon. Deze film is opgenomen in Monument Valley en we herkennen de mesas die we voor ons zien in de film. We blijven staren naar de sterrenhemel en rond middernacht besluiten we toch richting bed te gaan.Morgen vroeg op, voor een sunrise excursie door het landschap van de Navajos!

• 14 Juni 2022 - 07:20

Cindy:

Howdy folks,

Wat zijn het geweldige en ademloze vergezichten zeg! WOW.
    VS stond al op onze bucketlist, maar door al deze verhalen al helemaal!!!! Wat een variatie en authenticiteit.

Mooi, enjoy it.

Liefs Cindy en Simon