Feeling hot, hot, hot - Reisverslag uit Colorado Springs, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu Feeling hot, hot, hot - Reisverslag uit Colorado Springs, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu

Feeling hot, hot, hot

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Marjan

18 Juni 2022 | Verenigde Staten, Colorado Springs

13 juni, via Gunnison National Forest rijden we naar onze eindbestemming Colorado Springs. We hebben uitzicht op bergen vol met dennenbomen. Langs highway 24 zien we continue Amerikaanse vlaggen staan, staan ze niet rechts dan links. Apart gezicht, wellicht heeft iemand hier dit deel van de highway geadopteerd. Op heel veel plekken in Amerika staan bordjes langs de weg met: "adopt a highway" en als je daaraan deelneemt betekent dit dat je dat deel van de highway vrijhoudt van afval. Af en toe stoppen we onderweg om even van de uitzichten te genieten. Het is vandaag weer erg warm en zagen we de afgelopen dagen al bordjes met daarop 'fire danger: high', vandaag is dat very high!

We zijn rond de middag in Colorado Springs en besluiten eerst naar de Garden of the Gods te gaan om te hiken. Het is weer flink heet, dus we zijn niet van plan ver te gaan. Toch linken we weer een aantal hikes aan elkaar: Palmer Trail, Siamese Twins Trail, Strausenbach Trail, Scotsman Trail en deel van de Perkins Central Garden Trail. De uitzichten zijn mooi op de rode bergen, maar het voelt hier toch wel iets gemaakter dan bijv. in Monument Valley of Arches National Park. Nadat we wel klaar zijn met wandelen, koelen we af (had ik al gezegd dat het heet is?) met een biertje bij de Fosil Craft Beer Company.

We checken in voor onze laatste twee overnachtingen en hebben een leuke grotecabin met eigen terrasje bij het zwembad. We besluiten daar lekker van de zon te genieten en wat te zwemmen. 's Avonds hebben we de ultieme Amerikaanse eet-ervaring: Rudy's! Ze noemen zichzelf een 'meat market'.Je staat eerst in een hele lange rij, bestelt je vlees per gewicht, wacht tot ze het voor je wegen en in een kratje leggen en zoekt daarna een tafeltje.Het vlees komt op papiertjes wat het delen makkelijk maakt. Geweldig! De brisket is zoooo heerlijk, de spareribs zijn ook erg lekker en de new potatoes en cole slaw zijn fantastische bijgerechten.Wat een feestje was dit, en voor een top prijs! We lopenterug naar onze cabin en vanaf ons terrasje hebben we 's avonds spectaculair uitzicht op politie-activiteiten. Zelfs één met arrestatie tot gevolg.