Christmas is here: gebakken kalkoen ;) - Reisverslag uit Gunnison, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu Christmas is here: gebakken kalkoen ;) - Reisverslag uit Gunnison, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu

Christmas is here: gebakken kalkoen ;)

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Marjan

16 Juni 2022 | Verenigde Staten, Gunnison

12 juni, na eerst nog even heerlijk van de zon genoten te hebben bij het zwembad gaan we weer op pad. Via San Juan National forest en

Uncompaghre National Forest rijden we richting de Black Canyon of the Gunnison National Park. De eerste uitzichten zijn weer geweldig! Zijn we eerst nog van plan om twee korte hikes te doen, uiteindelijk knopen we drie trails aan elkaar waardoor we een loop hiken: Rim Rock Trail, Oak Flat Trail en Uplands Trail. De Oak Flat Trail is allesbehalve plat, flinke daling na een flinke stijging. We horen wat geritsel, een hert schrikt van ons en wij laten wat bosmuizen/eekhoorns en een hele grote kalkoen schrikken. Die wil ik met kerst wel op tafel! En als we het dan toch over kerst hebben: het is wel bijzonder dat je hier in het land in veel plaatsen kerstwinkels vindt die het hele jaar open zijn. Tja, je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn voor je kerstornamenten ;)

Het is weer echt heet vandaag - als dat maar geen gebakken kalkoennetje oplevert - records worden gebroken in het land en het is flink zweten. Pas later lees ik in het foldertje (dat je krijgt in elk nationaal park) dat hier ook beren zitten, handig om te weten vóórdat je gaat lopen zodat je daarmee rekening kunt houden bij geritsel in de bossen, maar soms is het misschien maar goed dat je niet alles weet. Ik liep in ieder geval meer ontspannen. Terug bij de auto zijn we blij met de airco en rijden we verder langs nog een aantal mooie uitzichtpunten. We twijfelen of we nog een trail lopen, maar het is na zessen en we moeten nog anderhalf uur rijden, dus we besluiten naar Gunnison te rijden.

Leek het er nog even op dat we om moesten rijden, gelukkig is de weg naar Gunnison in het weekend wel open. Dat moet je ook maar net weten! In Gunnison belanden we natuurlijk weer in één van de vele brouwerijen hier. Ik proef voor het eerst een biercocktail (ipa bier, vodka, limoensap en grapefruitsap) en die smaakt onverwacht heel lekker!Moe na alle wandelingen gaan weslapen. Het einde van de reis komt helaas in zicht!

• 16 Juni 2022 - 22:18

Cindy En Simon :

Mooie verhalen weer en geweldige foto's. Wat zijn we als mens dan nietig hè.
    Grappig zeg van die kerstwinkeltjes. En ee bijzondere biercocktail, lijkt me wel lekker om ook eens te proeven.

Liefs Cindy en Simon