Even stoom afblazen - Reisverslag uit Durango, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu Even stoom afblazen - Reisverslag uit Durango, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu

Even stoom afblazen

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Marjan

16 Juni 2022 | Verenigde Staten, Durango

11 juni, de wekker gaat op tijd omdat we om half 9 op het treinstation moeten zijn voor onze trip met de stoomtrein naar mijnstadje Silverton. We gaan lopend richting de Durango - Silveron railroad en als we net onderweg zijn, begeeft zich een slang op ons pad. Hij schrikt en gaat er vandoor, de weg op, Ed zegt "ohnee die overleeft het niet lang"... 1 seconde, 2 seconden, VROEMMM... grote Amerikaanse truck overrijdt de slang en hij is zo plat als een dubbeltje haha. Niet grappig volgens Ed ;(

We zijn ruim op tijd op het station, dus maken wat foto's,halen geprinte tickets en lopen even door het museum. Dan is het tijd om in te stappen: "All aboard" wordt er omgeroepen.We zitten in een open coupé, op hele mooie plekken. De trein vertrekt,twee locomotieven trekken ons voort en we genieten volop. Onderweg zien we naast mooie natuur, herten, yellow bellied marmotten en prairiedogs. Ook roepen we met z'n allen Jenny gedag, die schijnt daar elke ochtend met haar hond te staan om te zwaaien. Die is gek!

We rijden langs afgronden en over grote hoogten met in de diepte rivieren. Onderweg moeten we stoppen om water bij te vullen en de trein blaast op een gegeven moment een hele lading water uit: even stoom afblazen. 3,5uur vliegt voorbij en voordat we het weten zijn we in Silverton. Ook wij moeten na al dat gehobbel even stoom afblazen en we hebben dorst en trek, dus drie keer raden waar we belanden.. juist een brouwerij! Zelfs zo'n klein stadje als Silverton kent twee brouwerijen.

Twee uur later begint de terugreis. Het blijft mooi en levert aan de andere kant van de trein weer nieuwe uitzichten op. Toch zijn we het gehobbel na een tijdje echt wel zat. We zijn blij als we rond half 7 weer terug zijn in Durango. We halen sushi en eten gezellig in de tuin van het hotel.