Ga je mee verdwalen ... ik weet de weg - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu Ga je mee verdwalen ... ik weet de weg - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu

Ga je mee verdwalen ... ik weet de weg

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Marjan

12 Juni 2022 | Verenigde Staten, Moab

8 juni, tegen half 6 rijden we Arches National Park in. De zonsopgang bekijken we bij de Turret arch en dan het noordelijke window. Het is mooi om te zien hoe de boog langzaam roder en vanaf andere punten geler lijkt te kleuren door de zon die erop begint te schijnen. Ook hier geldt weer dat we ons ontzettend klein voelen. Vanaf Turret Arch lopen we naar Double Arch, erg gaaf. We lopen deze ochtend verschillende korte trails naar de arches. Landscape Arch is één van de bekendste, maar wij vinden de onbekendere Pine Tree Arch toch ook wel erg mooi door het mooie licht.

Bij Sand Dune Arch kiezen we ervoor om een extra loop langs Broken Arch te lopen. Ik dacht dat dit zo'n 2,1km zou zijn, dus dat moet lukken zonder rugzak en water.Dit bleek toch iets verder, warmer en lastiger te zijn. We moeten door Broken Arch heen over grote rotsblokken. Op sommige punten konden we de route goed volgen en zie je de voetsporen van anderen. De route gaat over nog meer grote rostblokken en tussen rotswanden door, we moeten de route vinden door kleine stenen torentjes te volgen (cairns). Aan het begin van de trail wordt nadrukkelijk aangegeven op een bord dat het niet de bedoeling is dat men voor de lol zelf torentjes gaat bouwen. Tot twee keer toe is het erg lastig vinden waar we naartoe moeten, het gevoel van verdwalen bekruipt me en dat is stomgenoeg toch wel één van mijn grootste angsten. In de paniek die ik voel om terug te komen (en de dorst die spontaan ontstaat doordat we geen water bij ons hebben) slaan we Tapestry Arch over en zien we deze alleen in de verte (achteraf gezien zou deze echt de moeite waard moeten zijn haha). Ed weet de weg natuurlijk wel te vinden en na 4,5km zijn we weer terug bij de auto. Halleluja!

Op naar het hotel, ik heb genoeg spanning gehad voor vandaag. Er volgt een heerlijke middag van ontspanning aan het zwembad, lekker zwemmen en even zonnen. Lang in de zon kan niet, want het is veel te heet, 40gr. Ik zei toch dat we snel zouden roepen dat het heet zou zijn!

Begin van de avond rijden we terug naar Arches National Park omdat we daar de zonsondergang bij Delicate Arch willen zien. Eerst nog een korte stop bij wat view points en bij Balanced Rock. Toch bijzonder hoe deze enorme rots daar balanceert. Vanuit daar gaan we naar Delicate Arch, we twijfelen tussen trail en viewpoint. Honderden mensen per dag lopen de trail ernaartoe (2 5km enkele reis) omdat de zonsondergang daar erg mooi moet zijn. En toen verdween de zon ineens achter een dikke laag sluierbewolking... bijna geen zon meer, dus wij besluiten om niet naar de arch zelf te lopen, maar naar een uitzichtpunt, kortere hike en dat is zeer welkom omdat het erg benauwd is. We zien in de verre verte heeeeel veel mensenbij de arch staan, zonnig wordt het niet meer, dus we besluiten terug naar het centrum te gaan en een hapje te eten.

• 12 Juni 2022 - 15:47

Cindy:

Howdy folks,

Mooie verhalen weer en wat is het een veelzijdige reis zeg!!! Prachtig!

Enjoy.

Liefs Cindy en Simon