Are you Dutch? - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu Are you Dutch? - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu

Are you Dutch?

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Marjan

11 Juni 2022 | Verenigde Staten, Moab

7 juni, we doen het vanmorgen weer lekker rustig aan. We hebben een lange dag voor de boeg. Rond 9u vertrekken we richting Moab. De groene bergen maken plaats voor steeds meer rode bergen en woestijnachtige landschappen. Begin van de middag komen we aan in Canyonlands National Park. We zijn verbaasd door weer zo'n andere omgeving, de landschappen zijn rood met groene boompjes en struiken daar waar ze wat water uit een stukje kloof weten te pakken. De eerste stops hebben we al snel te pakken bij uitzichtpunten Shafer Canyon Overlook en Buck Canyon Overlook. Wat is het hier mooi en groot! In dit nationale park lopen we twee relatief makkelijke trails. Het weer is even wennen na de afgelopen weken, het is hier echt warm, heerlijk, maar met een hike is het snel zweten. De hike naar Grand View Point kost een ruim half uur enkele reis, de uitzichten onderweg zijn geweldig, wat voelen we ons hier klein. We rijden langs het uitzichtpunt bij Green River en doen een laatste trail bij Mesa Arch, de eerste boog die we zien hier, morgen in het Arches National Park zullen er nog vele volgen. De hoogtes zijn enorm en op sommige momenten lijkt er sprake te zijn van een beetje hoogtevrees als we een mooie foto proberen te maken.

De tijd vliegt voorbij en rond half 7 zijn we in ons leuke hotel, daar zonnen we nog een beetje en nemen een duik in het zwembad. De Moab Brewery slaan we hier vanavond natuurlijk niet over, al hadden we dat achterafgezien misschien beter wel kunnen doen. Het eten is matig en de biertjes zijn oké, maar niet super. Het eten sturen we zelfs terug omdat het niet warm is. Of we Nederlanders zijn, huh, zijn we dan als volk zo kieskeurig?? Maar nee, deze dame heeft Terburg als achternaam, haar opa of oma komt uit Nederland en ze herkent onze tongval. Lachen.... Avonds vertoeven we heerlijk bij het zwembad, op het moment dat ik dit stukje typ is het half 11 's avonds en het is nog altijd 25 graden. We gaan zo richting bed, morgen heel vroeg op om de zonsopgang in Arches National Park mee te maken!