Bear Country of Beer Country? - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu Bear Country of Beer Country? - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu

Bear Country of Beer Country?

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Marjan

10 Juni 2022 | Verenigde Staten, Salt Lake City

6 juni, een relaxte dag in Salt Lake City. We zetten de wekker wat later, ontbijten rustig en gaan dan richting de start voor de hike van vandaag naar Twin Peaks. We zien de bergen in de verte en het is duidelijk waarom dit de Twin Peaks zijn. Het is flink klimmen naar de top en het is al behoorlijk warm. We lopen een mooi pad vol met gele, paarse, witte, rode bloemen en tussen groene bergen. In de verte zien we nog wat sneeuw op de bergtoppen liggen, maar niks vergeleken met de sneeuw die we de afgelopen tijd gezien hebben. Boven hebben we geweldig uitzicht op Salt Lake City stad, het meer en de zoutvlakte. We lopen onze eigen route met behulp van de app alltrails en na 2uur zijn we weer terug bij het beginpunt.

We rijden door naar Great Salt Lake om het zout en het meer van dichtbij te zien. We parkeren bij een soort paleis, Saltair, waar vaak rockconcerten worden gegeven. Het Amerika waar we de afgelopen tijd hebben vertoefd heeft nogal wat met "rock", is het niet de muziek, dan wel een beer die naar een rockband is vernoemd of de 'rocks' van het gebergte. Het meer staat behoorlijk droog,we zien wel wat zout liggen, maar we zien vooral honderden zandvlooien (of zijn het muggen?) dansen. Van beide zijn we geen fan, dus we houden het snel voor gezien.

Tijd om onze brouwerij tour voort te zetten, we proeven lekkere biertjes bij de Fischer Brewery en Bewilder Brewing Company. Bevonden we ons 2 dagen geleden nog in Beer Country (zo wordt de omgeving rondom Yellowstone en Grand Teton genoemd), we hebben inmiddels ontdekt dat West Amerika ook echt een Beer Country is. Salt Lake City kent zelfs 14 micro brouwerijen! Na toch wel 21% van deze 14 brouwerijen bezocht te hebben, hebben we genoeg geproefd en gezien en lopen via het winkelcentrum naar het park. Daar gaan we heerlijk in het zonnetje liggen totdat het rond een uur of 8 afkoelt. Morgen reizen we weer verder, we ruilen de groene bergen in voor de rode woestijn. We zijn benieuwd!