Blondie, you rock my world! - Reisverslag uit Colter Bay Village, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu Blondie, you rock my world! - Reisverslag uit Colter Bay Village, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu

Blondie, you rock my world!

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Marjan

08 Juni 2022 | Verenigde Staten, Colter Bay Village

5 juni, we pakken onze spullen en gaan vroeg op pad voor een hike bij Leigh Lake. Als we net op weg zijn, zien we veel auto's en een ranger, daar is wat te zien! We hebben geluk we mogen de weg nog inrijden, en wat zien we: een grizzlybeer met 3 jonkies. Te gek, wat geweldig dat we ook dit mogen meemaken! De beer is ver weg en het is lastig om foto's te maken, maar door de verrekijker is het super goed te zien. Lang kunnen we er niet van genieten want iedereen moet weg om beer 793 aka Blondie ruimte te geven met haar kleintjes. Maakt niet uit, wij hebben ze gezien en dat is echt een gevalletje op het juiste moment op de juiste plek zijn (weer eens wat anders dan de juiste zorg op de juiste plek in mijn werk ;) Blondie: you rock my world en maakt de bear experience compleet!

We rijden door naar Leigh Lake en lopen daar een trail van 2uur langs Leigh Lake en Spring Lake. Het weer zit gelukkig nog mee en de zon schijnt. Ik blijf weer klappen, zingen, praten en "hey bear" roepen want ook hier bevinden we ons nog in Bear Country en zie je overal waarschuwingen. Na deze hike rijden we door naar Jackson en leveren daar onze bearspray in. Ons berenavontuur zit er op, jammer, maar wat was het geweldig, wat hebben we veel beren gezien en gelukkig op voldoende afstand!

We rijden richting Salt Lake City, het weer wordt steeds zonniger en de temperatuur stijgt. Wat een heerlijk vooruitzicht. Onderweg zien we een bighorn sheep met een jonkie en zit er een grote arend te loeren op een dood hert. Zijn witte kop is mooi zichtbaar, wat een enorme vogel. We checken in (toevallig heb ik een hotel geboekt waar Erwin al eerder is geweest in 2016) en we lopen door de stad om de belangrijkste bezienswaardigheden te zien: o.a. Temple Square (helaas zit deze volledig in de steigers), Utah State Capitol en Beehive house. Het is flink klimmen door de brede straten, maar wat straalt deze stad een rust uit. Daarna pakken we onze brouwerij tour weer op en drinken een lekker biertje bij Squatters Pub Brewery. We kijken uit naar morgen, een relaxte dag!

• 08 Juni 2022 - 08:48

Toos:

Geweldig wat jullie allemaal mee maken.
    En het mooie is dat wij er ook van mee kunnen genieten.
    Veel plezier nog.

• 08 Juni 2022 - 09:15

PaMa's:

Weer een mooi verslag! En precies wat Toos ook zei, hier genieten we mee