Beer op de weg? Give him a hug! - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu Beer op de weg? Give him a hug! - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu

Beer op de weg? Give him a hug!

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Marjan

08 Juni 2022 | Verenigde Staten, Yellowstone

4 juni, schreef ik laatst nog dat we weinig bereik zouden hebben, dat was een understatement: we hebben inmiddels al 2 dagen - zelfs met Amerikaanse sim kaart - helemaal geen telefoon bereik, geen internet en geen wifi in de lodges. Een vreemde gewaarwording, dat zijn we niet meer gewend.

Ook vandaag staat de wekker vroeg omdat we wild willen spotten, half 5 worden we wakker in een koude cabin ondanks dat Erwin om 2u vannacht nog hout in de kachel heeft gestopt. We stappen in de auto richting Lamar Valley, maar we zien weinig anders dan bizons. Ze lopen nog wel even over de weg met hun kroost, dat blijft leuk om te zien. Ook het schuren langs palen langs de weg lijkt een hobby van deze enorme beesten. We ontbijten op de veranda van de Roosevelt Lodge in leuke schommelstoelen. Daarna gaan we op pad richting Grand Teton National Park. We zijn nog maar net onderweg en we zien een opstopping. Mamma beer langs de weg en 2 jonkies die de weg over rennen en met een rap tempo de boom in klimmen. Geweldig, we wisten niet dat ze dat zo snel en behendig konden. We hebben een tijd op de parking gestaan om te kijken wat er ging gebeuren. Mamma kwam uiteindelijk ook de weg over en ging liggen snurken onder de boom, uitgeput van het eten zoeken. En waarschijnlijk in afwachting van het vertrek van alle wildlife spotters. Wij houden het voor gezien en gunnen de beer en beertjes rust. Even verderop komen we langs nog een mamma beer, weer met 2 jonkies. Fantastisch om hier in een periode te zijn dat we zoveel dieren zijn met hun kleintjes.

Eerder deze reis zagen we stiekem wel wat beren op de weg door gemis van koffers en staten waar we niet door mochten rijden, maar die "beren" hebben we "omarmd" en we vonden oplossingen. De afgelopen dagen zagen we letterlijk heel veel beren op de weg en in de natuur en vooral als je de kleintjes ziet zou je ze wel willen knuffelen. Doen we zeker niet! We hebben in totaal 12 zwarte beren gezien, 6 grote en 6 jonkies. Geweldige ervaring!

We rijden richting Grand Teton, het weer wordt slechter en als we aankomen regent het. Net voordat we er zijn spotten we een vos langs de weg, eerst nog met prooi in zijn bek, maar als we hem op de foto zetten heeft hij zijn eten elders neergelegd. We checken in en krijgen weer een mooie hut. Zo zie je maar, het niet kunnen reizen door de staten waar we eigenlijk door heen moesten, brengt ons op de mooiste plekken. We willen gaan hiken langs het opgedroogde meer, maar als we net onderweg zijn begint het te plenzen. We besluiten de auto te nemen om wild te spotten maar komen niet veel tegen. We hebben veel wild gezien de afgelopen dagen, we kijken uit naar warmer weer, morgen gaan we die kant op! Voor jullie het weten hoor je ons klagen over dat het zo heet is ;)

• 08 Juni 2022 - 18:52

Cindy En Simon:

Howdy folks,

Geweldige foto's weer en wat zien en doen jullie gave dingen zeg!!!! Leuk om ons zo mee te nemen. Mooie verhalen. Nice.

Liefs Cindy en Simon