Wanneer bizons ineens niet meer zo BIZONder zijn - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu Wanneer bizons ineens niet meer zo BIZONder zijn - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu

Wanneer bizons ineens niet meer zo BIZONder zijn

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Marjan

06 Juni 2022 | Verenigde Staten, Yellowstone

2 juni, we vertrekken om 6u uit Cody. Op naar Yellowstone! De route er naartoe door Shoshone National Forest is er weer één die we als prachtig kunnen omschrijven.Wat voelen we ons nietig in dit immense landschap.Zodra we in Yellowstone zijn, rijden we langs het prachtige Yellowstone meer waar nog best wat ijs op ligt. Ook zien we al snel de eerste geisers. Wat een bijzonder fenomeen. We komen elk tegen en bizons.

Hadden we de verwachting rond 9u bij de bekendste Geyser Old Faithful te zullen zijn, dit wordt pas half 12 door de vele tussenstops, onder andere bij het West Thumb Geyser Basin. Daar lopen we een trail over de boardwalk die is aangelegd. Alles pruttelt en stoomt... hier ruikt het al lichtjes naar rotte eieren, dat zullen we nog veel ruiken de aankomende dagen. Het is hier weer zo'n ander landschap dan de dagen hiervoor.

Reed er vanmorgen vroeg nog weinig verkeer, als we om half 12 bij de geiser Old Faithful aankomen is het druk en we hebben mazzel: om 11.56u staat dat de verwachting is dat deze geiser gaat uitbarsten! Mooi, hoeven we daar niet lang op te wachten. Het is bijzonder om mee te maken dat er zoveel water uit de grond omhoog wordt gespoten. 150 baden vol in een minuut of 4. Daarna lopen we een trail over de boardwalk langs de vele geisers met bijpassende namen. Er zijn veel die even van zich laten horen en zien. We lopen een trail, welke o.a. door het bos gaat, zonder bearspray, maar Erwin vindt een goede stok mochten we moeten terugvechten met een beer: er zijn allerlei regels voor. Via nog meer geisers en prachtige pools waaronder de kleurrijke Morning Glory pool lopen we richting Biscuit basin. Uiteindelijk komen we weer terug bij de Old Faithful en zien we in de verte hoe deze weer uitbarst.

Binnen in het Visitor Center horen we ineens dat er een geiser uitbarst die niet te voorspellen is, namelijk de Beehive. Na hier nog even naar gekeken te hebben, pakken we de auto en rijden langs nog meer geisers, pools en springs totdat we er geen meer kunnen zien.... Oké nog één stop dan, maar wandelen doen we niet meer. Oeps, verkeerde stop, ongemerkt lopen we de korte maar behoorlijke stijgende Fairy Falls trail. En het uitzicht op de Grand Prismatic Spring maakt de ongewenste wandeling meer dan de moeite waard! Na voor ons gevoel zo'n beetje alles in het lower en uper geyser basin gezien te hebben, rijden we verder. We komen langs waterval Gibbon Falls en maken nog een stop bij Mud Vulcano om nog even te ruiken aan de geur van rotte eieren. Geinige modderpoelen met een hoop rook. Tot slot rijden door Hayden Valley waar we wild proberen te spotten. Tot nu toen zien we vooral bizons en na er honderden gezien te hebben worden ze toch iets minder BIZONder ;) We hebben nog geen beren gezien en houden er voor het geval maar rekening mee, dat we ze ook niet gaan zien, kan het alleen maar meevallen!

Op naar onze cabin voor vannacht, aan Yellowstone Lake met herten en elk in de achtertuin. We drinken een biertje bij het meer en we vertoeven deze avond heerlijk warm in onze cabin met wat chips en nootjes.

• 07 Juni 2022 - 16:22

PaMa's:

Geyser old faithful ook gezien...geweldig... have fun