Rodeo or RodeNO - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu Rodeo or RodeNO - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu

Rodeo or RodeNO

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Marjan

02 Juni 2022 | Verenigde Staten, Cody

01 juni, rise en shine: de zon schijnt! Vandaag vertrekken we richting western stadje Cody, de stad van Buffalo Bill. We rijden via de Scenic Byway en door het Bighorn National Forest. De uitzichten zijn zoals op zoveel dagen weer onbeschrijfelijk. Zitten we op het ene moment nog tussen de groene bergen en groene sparren, niet veel later ligt er een pak sneeuw. Bighorn schapen zien we niet, maar elanden komen we hier wel weer tegen. De temperatuur varieert van 1 tot 16 graden en met korte broek is dat best fris. We willen een wandeling maken bij Black Mountain Lookout, maar de weg naar het begin van de route is onbegaanbaar door de hoeveelheid sneeuw. Ik had echt niet gedacht dat er nog zoveel sneeuw zou liggen op dit moment, vooraf las ik her en der dat er mogelijk nog wat sneeuw zou liggen, maar dit is toch wel iets meer dan iets. Één ding is zeker: het levert fantastische foto’s op en bijzondere avonturen. We rijden door naar Shell, daar bezoeken we de Shell falls door middel van een hele korte trail die is uitgezet. Ook bij deze waterval komt weer behoorlijk wat water naar beneden door de smeltende sneeuw.

Daarna rijden we door naar Cody, de wolken beloven weinig goeds, maar tot dusver is het nog behoorlijk zonnig en met een lekkere temperatuur. In Cody check ik de website nog even voor de Cody Nite rodeo waar we naartoe willen, en wat blijkt? Het wordt een RodeNO. Het weer van de afgelopen dagen heeft er voor gezorgd dat het Rodeo terrein één grote modderpoel is. De start van het rodeo seizoen zou vandaag zijn, maar wordt uitgesteld. Een domper, want dit was waarvoor we naar Cody kwamen. De Rodeo Nite vindt al sinds 1938 plaats van juni tot en met augustus en dit is de 5e (!!) keer sindsdien dat hij niet doorgaat. Dat maken wij weer mee! Dus er zat niets anders op dan onze kroegentocht voort te zetten bij weer een microbrouwerij, dit keer Pat’s Brew House. De volgende blog zal wat langer op zich laten wachten. Morgen gaan we richting Yellowstone, de 1e nacht nog met stromend water op onze kamer, de 2e nacht zonder en hopelijk midden tussen de wolven en beren (als ze inmiddels uit hun winterslaap zijn). Ook in Grand Teton, de nacht na Yellowstone zal er weinig bereik zijn. Dus tot snel, nighty night!

• 02 Juni 2022 - 06:51

Kim:

Leuk hoor jullie hebben heb super zo te lezen .
    Reken maar dat jullie beren gaan zien ik zag ze vanuit de auto toen we daar waren bij yellowstone.
    Heel veel plezier nog puur genieten stiekem wel een beetje jaloers hoor .
    Fijne trip nog.

• 02 Juni 2022 - 13:30

Toos:

Geweldig wat een avonturen en wat er allemaal nog komt.
    Geniet ervan.

• 02 Juni 2022 - 19:12

Cindy:

Howdy Folks!

Wat zijn het weer prachtige foto's en mooie belevenissen zeg! Leuk ons zo daarin mee te nemen, little bit jealous folks :-)

Liefs Cin en Simon