In de modder - Reisverslag uit Devils Tower, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu In de modder - Reisverslag uit Devils Tower, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu

In de modder

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Marjan

02 Juni 2022 | Verenigde Staten, Devils Tower

31 mei, vandaag vertrekken we vanuit Custer naar Sheridan. Het is best een lange rit met weinig te zien onderweg dus we nemen een kleine omweg naar Devils Tower National Monument. Een soort champignon die uit de grond oprijst. Een rots van ca. 250m hoog en het plateau boven is zo groot als een voetbalveld. Er zijn gekken die deze rotsformatie beklimmen met touwen, staat niet op onze bucketlist! Wij houden het bij 2 trails die rondom dit natuurfenomeen lopen: de Red Trail en Tower Trail. De Red Trail is een kleine uitdaging door de - soms rode - modder (dus we snappen nu ook waar de naam Red Trail vandaan komt), waardoor de bergschoenen niet altijd mee willen. Het is dus weer glibberen en glijden, alleen dit keer niet door sneeuw of ijs. Één klein moment voelen we ons een beetje bedreigd door het geluid uit de bossen, is dat een beer? Nee, aan de sporen te zien is het een hert! Na deze leuke trail van een kleine 5 km, volgen we de Tower Trail, deze gaat net iets dichter om de Devils Tower heen. Ondertussen zien we eindelijk weer een klein beetje zon, even van genieten! Wat we ook zien in dit park zijn vele prairiedogs, grappige beestjes die rare geluiden maken en gekke houdingen aannemen. Een beetje gek, net als wij dus!

Vervolgens stappen we weer de auto in naar Sheridan, opletten dat we niet te ver rijden, want voor je het weet zitten we in Montana! Een leuk motelletje ligt op ons te wachten, en op de binnenplaats met picknicktafels en bbq’s genieten we nog even lekker van de zon. We zitten in de goedkoopste kamer van deze reis, maar het is een balzaal! Vanuit hier lopen we in een klein half uur naar het centrum. En ja hoor, het is brouwerij tijd: Smith Alley Brewing Company! Maar naast dat we nieuwe biertjes proberen, eten we voor het eerst in ons leven fried pickles (gefrituurde augurken) en lekker dat het was! Alleen de porties zijn hier enorm, dus alles opeten doen we niet. Op naar een nieuw avontuur morgen!