Koffie voor $0,05! - Reisverslag uit Wall, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu Koffie voor $0,05! - Reisverslag uit Wall, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu

Koffie voor $0,05!

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Marjan

01 Juni 2022 | Verenigde Staten, Wall

30 mei, een ontzettend regenachtige en donkere dag. We beginnen met een goed ontbijt, daarna gaan we internet op om onze reisplannen aan te passen. Dit betekent kleine aanpassingen, maar wel met mooie uitkomsten: we zitten straks 2 dagen midden in Yellowstone en 1 dag in Grand Teton, hopelijk levert dat Wildlife op! Ook gaan we één dag eerder dan gepland richting Salt Lake City, want daar is het mooi weer en daar zijn we tegen die tijd wel aan toe.

Nu dat geregeld is, bellen we paps om te zingen en te feliciteren met zijn 65e verjaardag!! Daarna stappen we in de auto richting Badlands National Park. We nemen eerst een koffiepauze in Keystone en daarna een tussenstop in het wereldwijd bekende plaatsje Wall. Doordat de lokale drugstore daar jaren geleden iedere keer voorbij werd gereden staan er nu honderden reclameborden langs de weg. Met effect: het is een grote toeristische trekpleister, maar wel leuk om te zien en de sfeer te proeven. Koffie kun je hier nog steeds krijgen voor $0,05. Goedkoper wordt het niet!

Het weer is slecht. We bevinden ons in de staat South Dakota en daar geldt een waarschuwing voor mogelijke tornado's. Maar ondanks dat het koud en donker is en het ontzettend waait, zijn de uitzichten adembenemend, een soort maanlandschap wat ons weer eens doet beseffen in wat voor bijzondere wereld we leven en hoe groot de verschillen tussen de landen/continenten zijn. We maken een korte trail, waarbij we een leuke ontmoeting met een hert hebben, we zien hier sowieso heel veel herten! Ook zien we hier de bighornsheep en roodkopgier. Die kunnen we van ons lijstje afvinken! Na een lange dag komen we voldaan terug in ons hotel, ook vanavond schuiven we weer aan bij de lokale brouwerij. Leuke tent met zoals vanavond ook weer blijkt ontzettend lekker eten. Howdy folks!

• 01 Juni 2022 - 12:59

PaMa's: