Voor ons is geen grens te ver! - Reisverslag uit Wyoming, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu Voor ons is geen grens te ver! - Reisverslag uit Wyoming, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu

Voor ons is geen grens te ver!

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Marjan

01 Juni 2022 | Verenigde Staten, Wyoming

29 mei, willen we eerst nog F1 kijken, de uitgestelde start en het verwachte weer zorgen ervoor dat we op tijd in de auto zitten richting Custer. De gratis folders die je overal kunt pakken, geven mooie ideeën voor reisroutes. Aangezien vandaag de beste dag wordt qua weer besluiten we om vandaag via de Black Hills ook meteen naar Custer State Park te gaan en Mt. Rushmore. Onderweg worden we verleid door Crazy Horse Memorial, maar het enige dat het heeft opgeleverd is een mooie foto en het feit dat we 30 dollar armer zijn, maar zo helpen we wel mee aan het bouwen van het memorial, want af is het niet! Maar af zullen we het nooit meer zien, ze zijn al zo’n 75 jaar bezig en er moet nog heel wat gebeuren. Conclusie: dure wc stop haha. De route na Crazy Horse Memorial is fantastisch en de uitzichten op Mt. Rushmore zijn geweldig. Needles highway, de wildlife loop en de Iron Mountain Road. We zien bisons, pronghorn en in een flits een prairiedog. Als we rijden en ik nog wat zit te googlen, komen we erachter dat één van onze hotels zich in de staat Montana bevindt en dat we door de staat Idaho moeten als we naar ons hotel in Grand Teton willen. En nu is er 1 belangrijke beperking: door die staten mogen we niet rijden. Als we dat wel doen, dan volgt er een opslag van $0,50 per gereden kilometer, en niet alleen in die staten, nee over de gehele huurperiode. Belachelijk!! En wat het nog vervelender maakt is dat we in de hele reisperiode 2 hotels hebben geboekt die niet gratis te annuleren zijn en laat het er nu net één zijn die dit betreft. In dit geval gaan we die grenzen niet over, maar we beseffen ons ook dat voor ons geen grens te ver is, dus we zullen vast en zeker een oplossing vinden!

Ondertussen komen we aan bij Mt. Rushmore, we maken een wandeling over het uitgezette trail. Voegt wat ons betreft echt nog wel iets toe, om het van zo dichtbij gezien te hebben! ’s Avonds eten en drinken we wat in de Mt. Rushmore brouwerij. Het begint ondertussen zo wat op een ware kroegentocht te lijken (3 in 5 dagen), maar ook dat hoort er bij in dit deel van Amerika waar het stikt van de micro-brouwerijen! Cheers!

• 01 Juni 2022 - 12:56

PaMa's:

Geweldig verslag weer! en ja nu we het lezen Crazy Horse Memorial
    had je over kunnen slaan hihi, zijn wij ook geweest, precies dezelfde ervaring.