Strakblauwe lucht, 20+ graden, kerstmutsen en Wham - Reisverslag uit el Morche, Spanje van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu Strakblauwe lucht, 20+ graden, kerstmutsen en Wham - Reisverslag uit el Morche, Spanje van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu

Strakblauwe lucht, 20+ graden, kerstmutsen en Wham

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Marjan

23 December 2023 | Spanje, el Morche

Die paar dagen vliegen altijd sneller voorbij dan je zou willen. Maar gelukkig kunnen we nog genieten van fantastisch weer. Na een heerlijk ontbijtje in het hotel, belanden we nog een paar uur op ons balkon voordat we om 12u toch echt moeten uitchecken. Het geschreeuw van de buurvrouw waren we overigens ook wel zat. We rijden langs de kust en belanden bij een leuk strandtentje in El Morche (Playa del Cenicero) op het terras. De live muziek wordt al even getest voor later die middag en dat maakt het extra sfeervol. Mensen lopen met kersthaarbanden of kerstmutsen, her en der klinkt Wham uit de straten, de serveerster zingt zachtjes Santa Claus llego a la ciudad (Santa Claus is coming to town). Ja, het kerstgevoel is er ondanks de warmte, de strak blauwe luchten en 20+graden toch best wel.

Rond 14u is het tijd voor het laatste stuk naar het vliegveld. Even de auto aftanken en inleveren maar. We genieten nog een klein uurtje van de zon en gaan dan de beveiliging door voor ons laatste hapje en drankje in Spanje voordat we boarden.

In het vliegtuig krijgen we een Robert ten Brink all you need is love momentje als de tijdelijk in Cordoba studerende jongen naast ons vertelt dat hij zijn ouders gaat verrassen met kerst. Ahhh... ja we zijn er klaar voor: kerst in regenachtig Nederland!

Gracias Andalucia, we hebben er van genoten!