Tapas hoppen - Reisverslag uit Nerja, Spanje van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu Tapas hoppen - Reisverslag uit Nerja, Spanje van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu

Tapas hoppen

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Marjan

22 December 2023 | Spanje, Nerja

Vandaag is het tijd om Granada achter ons te laten. Was ik vooraf nog van plan om 2 nachten te boeken in deze stad, achteraf erg blij dat we dat niet hebben gedaan. Maar voordat we deze stad verlaten, is het eerst tijd voor een bezoek aan het Alhambra. Tickets hebben we slechts 3 dagen van te voren weten te bemachtigen, terwijl we veelal hoorden dat je dit maanden van te voren moest boeken. Niet in deze tijd denk ik! We beginnen met het Generallife wat ontzettend mooi is, vooral de uitzichten vanuit de tuinen. Daarna lopen we door de medina naar het Alcazaba, wat een grootheid en de torens geven nog meer prachtige vergezichten! Om 12u hebben we toegang tot de Nasrid paleizen, gezien de lange rij staan we daar al om 11.20 en exact om 12.00 lopen we de poort binnen. Geweldig mooi, het tegelwerk, de houtgesneden plafonds en de details van alle gebouwen. Alles is prachtig, maar wat is het druk. Na 3uur rond te hebben gelopen, houden we het voor gezien. Op naar onze volgende en laatste verblijfplaats: het witte kuststadje Nerja.

Onze hotelkamer (12m2 leek ons klein, maar dat valt best mee) heeft een idyllsich balkon met een uitzicht op de zee, die wel iets verder weg is dan gedacht. Het is heerlijk om hier op ons eigen balkon te relaxen, in bikini/zwembroek en dat in december terwijl in Nederland storm Pia de gemoederen bezig houdt. Stiekem genieten we daardoor nog iets meer van het heerlijke weer hier. Later op de dag verkennen we het Balcon de Europa en het strand om weer terug op ons balkon te belanden voor de zonsondergang. De lucht kleurt roze, oranje, bijna paars er staat een kerstboom in de verte die van kleur verandert en de zang van een straatmuzikant galmt door de lucht zo ons balkon op. Wat heerlijk ontspannen! In de avond blijkt Nerja nog een veel grotere gezellige stad te zijn, dan we dachten. We belanden we bij een leuke tent voor weer een heerlijk vleesplankje. Bij het tapastentje daarna (het is hier heel normaal om tapas te hoppen ;) mogen we zelf een tapas uitzoeken van de kaart bij elk drankje dat we nemen. Heerlijk!! Ook nemen we hier heerlijke gegrilde octopus (rejo) tentakels.

Eten doe je hier best laat (vanaf 20u), dus voor je het weet is het laat, ook koelt het inmiddels best af en na nog wat gewandeld te hebben door de verlichte straatjes gaan we lekker slapen.