Een exotisch en christmassy gevoel - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu Een exotisch en christmassy gevoel - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu

Een exotisch en christmassy gevoel

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Marjan

19 December 2023 | Spanje, Málaga

Vroeg op: onze lastminute bedachte wintertrip naar Andalusië gaat beginnen. Vijf daagjes even wat zon pakken. Om 11u stijgen we op vanaf Eindhovenairport en om 14.10uur staan we op Malaga airport bij de Hertz balie voor onze huurauto. Ietsjes te vroeg want alleen als we een duurdere auto nemen, mogen we de auto al in ontvangst nemen en anders moeten we even wachten tot 15u. Dus buiten een drankje genuttigd en om 15.15u zaten we in onze huurauto onderweg naar Malaga. Super leuk hotelletje genaamd Brö, met zwembadje op het dak, al blijkt die niet meer in de zon te zitten en het water is te fris waardoor ons plan om even een duik te nemen niet doorgaat. Dus we gaan de stad in. De zon schijnt en de temperatuur is heerlijk!! We wandelen langs een aantal bezienswaardigheden zoals de kathedraal, het Teatro Romano en we zien van ver het Alcazaba. Overal zien we palmbomen, sinaasappelboompjes en kerstverlichting. Wat een heerlijk exotisch en chrismassy gevoel. Een bezoekje aan het Picasso museum mag natuurlijk ook niet ontbreken. Daar bewonderen we de meest bizarre schilderijen en kunststukken. We lopen langs de haven waar een enorm cruiseschip ligt en we drinken een biertje bij de ontzettend drukke brouwerij Fabrica, home of Cruzcampo. Het lijkt of half Malaga hier de werk kerstborrel nuttigt.

's Avonds eten we heerlijke iberico ham, kaas,gehaktballetjes, patatas bravas en gambas pil pil op een terras op straat bij één van de vele tapasrestaurantjes. Als afsluiter een tinto de verano en daarna door naar de kerstlichtshow in de Calle Larios. De engelen die door de hele lange straat hangen worden op het tempo van de Spaanstalige kerstmuziek verlicht.Wat een sfeer, we worden er vrolijk van. Moe en voldaan gaan we slapen, benieuwd naar onze wandeling morgen en alle andere indrukken.

• 28 December 2023 - 16:52

Cindy:

Jullie in de zon en wij in de sneeuw ;-)

Klinkt heerlijk die hapjes zeg!!

Liefs Cin