Wile E. Coyote vs Road Runner - Reisverslag uit Alpine, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu Wile E. Coyote vs Road Runner - Reisverslag uit Alpine, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu

Wile E. Coyote vs Road Runner

Door: Erwin en Marjan

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Marjan

03 Mei 2023 | Verenigde Staten, Alpine

3 mei, vanmorgen een nieuwe poging om de Window Trail te hiken. Geen beren gezien, dus we hebben de trail ook daadwerkelijk helemaal kunnen lopen. En het eindpunt was weer super mooi: een soort Window met geweldig uitzicht en met een enorme afgrond erachter. De terugweg was goed te doen al werd het al weer behoorlijk warm. Ze noemen de Big Bend niet voor niets een oven, zo voelt het na een paar uur zeker! En dan hebben wij nog mazzel (mazzel? Ja echt!) dat er ook bewolking is haha. Na deze trail stappen we in de auto en rijden we de Ross Maxwell scenic drive richting de Santa Elena Canyon. Even moeten we op de rem, miep miep...heeft Wile E. Coyote (lees: Erwin in onze GMC) Road Runner eindelijk te pakken? Nee, gelukkig heeft de vogel het overleefd. Grappige schichtig lopende vogels zijn het die roadrunners.

Een uur later arriveren we bij de Santa Elena Canyon voor een korte trail. Wat een grote rotswand! We zien mensen door het water gaan om naar het beginpunt te komen, water tot hun middel! Uhhh daar zijn we niet op voorbereid. Iets verderop zien we mensen van een hogere rivierwand klauteren en over stenen droog de overkant bereiken. Dat gaan wij ook doen!! Het pad leidt ons door de Santa Elena kloof, ook hier scheidt de Rio Grande Mexico van de USA. De rivier is hier niet zo breed. De grens loopt precies in het midden.Aan het eind van de trail zijn er een paar mensen die zich in Mexico bevinden door een duik in het water te nemen, nouja duik, op de meeste plekken lijkt het kniediep. Wij houden het droog, alhoewel het zweet staat ons alweer op de rug van het hiken bij deze temperaturen. We lopen de trail in omgekeerde volgorde weer terug. Het was een prachtige hike!

We rijden richting Alpine. Willen we onderweg ghost town Terlingua nog aandoen, we besluiten anders door road work wat aan de gang is. Onderweg zien we allemaal tiny houses op de prairy en afgelegen ranches. Ook nu weer een korte inspectie van de auto door border control, de achteraampjes moesten ook even naar beneden: hello mess! Schoenen, water, slippers, vesten, jassen, rugzak, koelbox, het staat vol met spullen, geen Mexicaantjes ;) We hoorden net op de radio dat 11 mei een belangrijke datum is, de troepen border control staan al in de startblokken in zuid west Texas voor extra administratielasten. Ze verwachten na 11 mei duizenden Mexicanen per dag die de grens over willen steken omdat er één of andere wet verloopt die het nu weer mogelijk maakt dat Mexicanen gehoord moeten worden wat hun oversteek naar de USA rechtvaardigt. Dit was tijdelijk niet het geval door COVlD in de afgelopen jaren. Plots zie ik een kalkoen in de berm bij iets groots, dus even omkeren. Het blijkt een dode javelina (navelzwijn) met geen kalkoen maar een enorme roodkopgier die van de javelina aan het smikkelen is!!

In Alpine slapen we in een motel dat ons een echt western gevoel geeft, zie foto's :).Verder is het uitgestorven, we lopen een stukje door het stadje en verbazen ons weer over een drive thru die we nog niet gezien hadden: pharmacy drive thru. Het zijn ook luie donders hier, alles om maar niet te hoeven lopen: drive thru farmacy, drive thru bank, drive thru supermarkt, een drinkingstation, drive thru liquor store en dan ben ik er vast nog een paar vergeten....

We chillen bij het zwembad en voor het eten doen we wat bijna geen enkele Amerikaan doet: we lopen door de drive thru van fastfoodrestaurant Sonic (nee heeft niet met Sega te maken ;). De cheeseburger is heerlijk en na een korte wandeling die het stadje gaan we heerlijk slapen.

• 07 Mei 2023 - 17:01

PaMa's:

[e-1f44d]

• 09 Mei 2023 - 16:50

Cindy:

Geweldig die roadrunners! En ook Wile E Coyote Erwin is 'm niet te slim af. Leuk ook zo walking 'drive'-thru haha.