Rekken, strekken en erbij blijven! - Reisverslag uit Carlsbad, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu Rekken, strekken en erbij blijven! - Reisverslag uit Carlsbad, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu

Rekken, strekken en erbij blijven!

Door: Erwin en Marjan

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Marjan

04 Mei 2023 | Verenigde Staten, Carlsbad

4 mei, we rijden vandaag via het Guadalupe Mountain National Park naar Carlsbad. De uitzichten onderweg zijn mooi, de weg glooit op en neer en we hebben uitzicht op de bergen. We rijden langs het Tethered Aerostat Radar System. Dit vreemde ding blijkt de border control te helpen in het scannen van het luchtruim voor vreemde activiteiten.Ook komen we in the middle of nowhere langs een soort van Prada shop. Maar nee hoor niks shoppen, het is een kunstwerk met wat items van de prada collectie herfst 2005. Geniaal!

Eenmaal aangekomen in het Guadalupe Mountain National Park lopen we een deel van de McKittrick Canyon Trail. Een 8 km lange route heen en terug naar Pratt Cabin. Het is een heerlijke wandeling waarbij we meerdere malen de droge rivier met oogverblindende witte stenen oversteken. Bij het visitor centre is gewaarschuwd voor de ratelslangen, dus we merken dat we vooral naar beneden kijken en dat we af en toe gewoon even stil moeten staan om om ons heen te kijken of om rugoefeningen te doen ;) Dit lijkt iets te helpen voor de rugpijn waar Erwin al een aantal maanden mee loopt.

Bij Pratt Cabin schommelen we even in een schommelstoel. We mijmeren weg bij het idee wat een rust en uitzichtdeze mensen gehad moeten hebben toen het nog bewoond was, maar wat is het ook afgezonderd!! We lopen terug naar de auto en rijden door naar Carlsbad (in een andere staat, namelijk New Mexico waar het nog een uurtje vroeger is). We checken in bij Motel 6 en rijden naar het Carlsbad Beach Park. Hier vinden we wat zand wat als strand moet dienen en een mooi wandelpad langs het water. Het geeft veel rust en we besluiten een stukje te wandelen. Terug in het hotel zijn we op zoek naar wat verfrissing, maar helaas blijkt het zwembad nog gesloten, dan maar de twee kamerstoelen op het balkon, met een biertje!

In de avond eten we bij de Guadalupe Mountain Brewing Company. Brouwerij nummer... geen idee! Ik ga ze tellen als ik thuis ben ;) Het eten is fantastisch: tortillachips met beef, bierkaas en jalopeno peper en een heerlijke pizza met veel vlees en venkelzaad. We hebben genoten. We nemen nog een drankje op ons zelf gecreëerde terras en gaan dan lekker slapen!

• 08 Mei 2023 - 20:12

PaMa's:

[e-1f44d]

• 09 Mei 2023 - 16:52

Cindy:

Nice die trails. Wat een variatie.

En die tortilla chips zien er wel heel smaakvol uit. Cheers!!

• 10 Mei 2023 - 19:00

Wouter: