Texas Sun, Texas BBQ - Reisverslag uit Canyon, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu Texas Sun, Texas BBQ - Reisverslag uit Canyon, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu

Texas Sun, Texas BBQ

Door: Erwin en Marjan

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Marjan

07 Mei 2023 | Verenigde Staten, Canyon

7 mei,we zien de zonsopgang en een navelzwijn sprint er vandoor zodra een zonnestraaltje verschijnt. Vandaag beginnen we met een heerlijk ontbijt bij het onze cabin. Eitje erbij en we bbq'en alweer: bacon en groenten. We bevinden ons niet voor niks in de bbq state Texas, dus daar dragen we graag ons steentje aan bij. We genieten van de rust, stilte en het uitzicht.Pas tegen 11u gaan we de cabin uit en rijden we het Palo Duro Canyon State Park in.Deze Canyon is na de Grand Canyon de grootste Canyon van Amerika. De Palo Duro Canyon is 193km lang, 32 kilometer breed en zo'n 245 meter diep. De kloof doorklieft de Panhandle in Texas.

We hiken hier de meeste bekende route, namelijk de Lighthouse Trail, naar een rotsformatie die kenmerkend is voor dit state park. Het is heet en overal wordt gewaarschuwd dat je genoeg moet drinken en jezelf moet beschermen tegen de zon (er schijnen op deze trail nogal wat mensen te overlijden door een zonnesteek). Oja en ook niet wandelen op het heetst van de dag, tussen 11u en 16u. Tja daar zijn we hele vakantie al niet zo goed in, meestal starten we met hiken rond 11.30 haha.

De trail is druk, nergens zijn we nog zoveel mensen tegen gekomen tijdens het hiken. Het is een leuk pad, maar niet bijzonder en het einde is erg onduidelijk. Op de terugweg besluit ik mezelf met een handdoek te beschermen tegen de zon, het is zelfs verkoelend. We drinken voor ons doen enorm veel water, om de paar honderd meter hebben we weer een droge mond. Terug bij de auto besluiten we het park verder door te rijden en maken alleen nog een korte tussenstop bij een grot waar we een klein stukje naar boven beklimmen.

Daarna is het tijd om naar onze glamping plek te gaan. Wat een plek!!! Beetje uitzicht op de bergen, maar vooral rust en een geweldige patio met hangmat, schommelbank, twee schommelstoelen, een vuurhaard en een bqq! Hier gaan we ons wel vermaken!!

We rijden naar de enige kroeg/shop in de buurt,de Sad Monkey. We drinken een biertje, luisteren naar live muziek en kopen daar een paar hamburgers voor op onze bbq! De rest van de dag brengen we door op ons terras.We spelen ring toss, chillen in de hangmat,schommelen heen en weer,luisteren naar muziek,terwijl we al beginnen na te praten over onze reis.Het einde komt helaas in zicht. Maar wat genieten we nog volop!!

De hamburgers smaken beter dan ooit en dat compenseerde de smores waar we toch iets minder gek op zijn. Ik besluit dat ik niet eerder wegga dan wanneer ik ring toss ook op de haak krijg. Helaas, het lukt ons meerdere keren :(

• 11 Mei 2023 - 15:18

Cindy :

Prachtige foto's weer en gewoon bbqen als ontbijt haha. GEWELDIG!!

Mijmer maar fijn over alle ervaringen en herinneringen. Time flies folks!