You saw a bear? What did he do? - Reisverslag uit Terlingua, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu You saw a bear? What did he do? - Reisverslag uit Terlingua, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu

You saw a bear? What did he do?

Door: Erwin en Marjan

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Marjan

02 Mei 2023 | Verenigde Staten, Terlingua

2 mei, we zijn net als vorig jaar weer even van de wereld verdwenen, geen telefoonbereik en op een beperkt aantal plekken wifi (als dit het al doet). We ontbijten op ons terras en gaan dan richting het begin van de Lost Mine Trail. De temperatuur loopt snel op en als we aan de trail beginnen om 9uur voelt het al behoorlijk warm. Het is flink klimmen, maar de uitzichten zijn het zo waard!! We zien een hele mooie vogel (Blue Jay) met een blauwe kop die alleen hier voorkomt. Na 7,5km zijn we terug bij de auto en rijden we richting de Chihuahuan Desert, heet heet heet! Cactussen hebben we al veel gezien, maar in de Chihuahuan Desert zien we er nog zoveel meer. Vooral de Nipples Prickled Pear blijft toch wel tot de verbeelding spreken ;)! We hoopten op tarantulas of slangen, maar helaas. Het is maar een korte trail voor we doorgaan naar de Rio Grande Village trail. Onderweg loopt er een road runner over de weg, miep miep.... Tijdens de trail, maar ook op vele andere plekken zien we Mexico liggen, we kunnen het bijna aanraken,er zit slechts een rivier tussen. We lopen een korte trail, met mooie uitzichten,het landschap is hier al weer zo anders en het is maar moeilijk te bevatten dat Mexico zo dichtbij is. Na deze trail lopen we de Boquillas Canyon Trail, we hebben het zwaar, we zien de kloof en lopen nog een stukje langs de rivier en houden het daarna voor gezien. Op naar de lodge voor een koud biertje!! Op bepaalde dagen kun je trouwens via de Boquillas crossing met een bootje oversteken naar Mexico, wel zijn er de nodige papieren voor nodig. Wij worden niet in de verleiding gebracht omdat de overgang dicht zit.

We zitten bij onze lodge op een terras bij het restaurant en hé ineens hebben we gasten: twee herten vinden het wel heel interessant, of zijn het onze pinda's :) Na deze heerlijke verfrissing, vinden we het tijd voor nog een trail: de veelgelopen Window Trail van 7 km. Aangezien we hoorden dat hier beren gespot zijn in de afgelopen periode, houd ik mijn oren en ogen goed open. En ja hoor, na nog geen halve mile lopen zie ik een zwarte beer! Ed foto's gemaakt natuurlijk en filmpje en toen toch maar ons gezond verstand gebruikt en omgekeerd.Andere Amerikanen die we tegenkwamen vroegen hoe lang we onderweg waren geweest. Uhhmmm we hebben de trail niet gelopen want we hebben net een beer gezien. "Oh ok, what did he do?" Wat denk je zelf, broodjes smeren?!? Ze liepen gewoon door, ook de 2 mannen met 5 kinderen. Bizar.... gisteren merkten we ook al dat mensen er hier gewoon naar op zoek zijn! Hoe graag ik de trail ook wil lopen of een beer wil zien, dit was dichtbij genoeg en we vinden het vrij onvoorspelbaar (zeker zonder bearspray). Het begint inmiddels ook te onweren en de eerste druppels vallen. Reden temeer om naar de lodge terug te gaan. Ook wel bijzonder feit is dat hier maar zo'n 20 tot 30 zwarte beren zitten en we er één al wandelend tegenkomen, terwijl in Yellowstone, waar er zoveel meer zijn (500-600 zwarte beren en 150-200 grizzly beren), dit vorig jaar tijdens het hiken niet het geval was.

We relaxen op ons terras, het weer klaart snel op, we zien de prachtige zonsondergang bij de Window View Trail. De sterrenhemel bevat iets meer sterren dan gisteren, maar het is niet wat we er van hadden verwacht. Morgen nog een dag voor het verkennen van dit fantastische nationale park en eind van de dag door naar het kleine stadje Alpine.