"You smell like gasoline" - Reisverslag uit Fredericksburg, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu "You smell like gasoline" - Reisverslag uit Fredericksburg, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu

"You smell like gasoline"

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Marjan

26 April 2023 | Verenigde Staten, Fredericksburg

26 april, rise and shine!! We gaan naar Fredericksburg, wijndorp in Texas Hill Country. Maar eerst even tanken, ging dat een portie mis.... Erwin drukte per ongeluk de bezinetoevoer in toen hij de slang eruit wilde halen. Resultaat? Ik-zat-helemaal-onder... rokje zelfs doordrenkt. Nooit saai met ons! Maar niet getreurd, Walmart in de buurt. En dat levert weer leuke gesprekken op. "You smell like gasoline"... yep that's right. Een vrouw uit Vermont die in haar auto woont, maar later toch in haar RV. En ze moest zo lachen hoe haar grijze shirt bij haar grijze haar matchte. When I wear a red shirt, I have to put on a red whig whaha. Maar ze kon mij wel paar wasserettes en douches aanbevelen zei ze lachend met schuimende tandpasta in haar mond. Geniaal dit... omgekleed, kleren uitgewassen zonder resultaat, rijden we naar Enchanted Rock State Natural Area. Hebben we eerst nog wat druppels onderweg, het ziet er steeds beter uit. Daar aangekomen is het alleen maar zonnig en heet.

We hiken naar de summit, waar het flink waait. Mooi uitzicht op de Texas Hills (best vlak haha), maar vooral de oases zijn mooi in de potholes die we tegenkomen in de klim naar de top. Daarna hiken we een aantal routes aan elkaar en lopen we om de betoverde berg heen (met maanlicht schijnt het letterlijk en figuurlijk schitterend te zijn). Nadat we genoeg gehiked hebben gaan we richting hotel. We checken in in een mooie kamer, snel de bezine afgedoucht en door naar Augusta Vin Winery voor een proeverij. Een proeverij die nogal karig blijkt, maar ach, we zitten heerlijk met een zijdelings uitzicht op de wijnvelden. De wijn is lekker, maar hé, echt geen Frankrijk!

Bij terugkomst in hotel genieten we lekker in de tuin. Later mag een biertje bij de enige brouwerij - Fredericksburg Brewery - hier niet ontbreken, maar het is niet noemenswaardig. De straat hier is pitoresk te noemen, een echt Texas gevoel krijgen we hier. We eten bij een superleuke tent Hondo's on Main met live muziek. Ik dans (with the really old ladies), wij dansen en het voelt nu echt als vakantie. We ontspannen meer en het weer helpt daarin goed mee. We lopen terug naar ons hotel en genieten daarna met een aantal Amerikanen van de heerlijk warme hottub. We hebben leuke gesprekken, totdat er flinke onweer volgt wat voor ons allemaal een teken is dat het tijd is om te gaan slapen! Op naar een nieuwe dag!

• 28 April 2023 - 08:58

PaMa's:

[e-1f602]dat is wat anders dan een electrische auto

• 29 April 2023 - 05:58

Cindy:

Nou, inderdaad, nooit saai met jullie hahaha.

Ik snap het wel hoor van die benzine, lastig tanken hè als je elektrisch gewend bent inmiddels hahahaha.

Boeiend weer om alles te lezen, have fun!!