Heads up! - Reisverslag uit Austin, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu Heads up! - Reisverslag uit Austin, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu

Heads up!

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Marjan

25 April 2023 | Verenigde Staten, Austin

25 april, vandaag geen bijzondere plannen behalve een baseball wedstrijd vanavond. Het is flink bewolkt met af en toe een drup regen, maar heerlijk warm. We eten een wafel als ontbijt en gaan met de auto naar het beginpunt van meerdere trails. We lopen een deel van de Ann and Roy Butler trail, langs de Colorado river, heerlijk breed pad met heel veel mooie en grote bomen die zo nu en dan als paraplu kunnen dienen. Na zo'n 10 kilometer zijn we weer terug bij de auto. We rijden langs een mooie muurschildering en drinken daarna een biertje bij, jullie raden het al: een bierbrouwerij! Dit keer is het de Lazarus brewery, maar het bier is van mindere kwaliteit dan de brouwerij gisteren, dus hier gaan we zeker niet lazarus worden ;)

Na een tussenstop bij het motel, wandelen we naar het terras waar we gisteren ook gezeten hebben en spelen en spelletje skip-bo. En dan is het tijd voor de baseball game!! Het stadium is op nog geen kwartier loopafstand van ons motel. Daar aangekomen, lopen we gezellig wat rond en eten we geheel in stijl een hotdog. We hebben supermooie plekken waar we alles goed kunnen zien. Ik lees nog even snel de spelregels op mijn telefoon en dan is het tijd om te gaan staan voor het volkslied. Petje af, hand op het hart. Denk ik dat ik daarna kan gaan zitten, oeps blijven staan!! Nu voor het lied van de Longhorns waar je met je rechterhand, van je pink en wijsvinger, de horens van de (longhorn)koe nadoet. Het spel begint en we vinden de ervaring geweldig.  Mede door het geschreeuw door de speakers, de muziek die bij de spelers hoort en de geluiden die worden afgespeeld als het spannend wordt of als er een homerun wordt geslagen. Ondanks dat we achter het net zitten, komt een bal soms hoog over het hoofd gevlogen en wordt er "heads up" geroepen! Oppassen dus, die bal wil je echt niet op je hoofd krijgen! De werpers gooien met een snelheid van ca. 90 mile per uur (144km p/u), laat staan hoe hard die bal geslagen wordt door de slagman!

En dan begint het te regenen, iedereen loopt naar een plek hoger in het stadium om droog te zitten. Het spel wordt tijdelijk stilgelegd. Voor ons een moment om de in Texas bedachte corn dog eens te proeven: een worst omwikkeld in een maisdeegje, gefrituurd en op een stokje. Best lekker!!

Nadat het spel weer wordt hervat, kijken we nog een uurtje en om half 10 houden we het voor gezien, het is best afgekoeld door de regen, dus tijd om terug naar het motel te gaan!

• 28 April 2023 - 09:02

PaMa's:

[e-1f44d]

• 29 April 2023 - 05:54

Cindy:

Wauw, dat lijkt mij ook erg gaaf zeg om zo'n baseball game echt te zien. Grappig ook die gebruiken die ze dan hebben voor de start van een wedstrijd.

Liefs van ons.