Houston we got a problem ;) - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu Houston we got a problem ;) - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu

Houston we got a problem ;)

Door: Erwin en Marjan

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Marjan

25 April 2023 | Verenigde Staten, Houston

23 april, we kijken naar buiten en het is grijs, de verwachting is dat het vandaag ook niet beter wordt. In de ochtend lopen we langs Bayou river door een aantal parken.Houston is groener dan we dachten, soms gaat het richting jungle als we langs de Bayou rivier lopen,maar op andere plekken lijken het uitgestrekte golfbanen. Zwervers zien we tijdens de wandeling in grote aantallen onder bruggen liggen en langs de wegen.We kunnen ons niet herinneren ze zoveel ergens anders gezien te hebben. Bizar contract met de stad vol wolkenkrabbers en miljoenen hotels.

Na de wandeling stoppen we kort bij Beer Can House.Een huis gemaakt van, je raadt het al,allemaal blikjes of delen van blikjes bier.Ondanks dat we erg van bier houden, vinden we het huis erg vreemd en niet echt mooi. Het is eigenlijk ook een vreemde eend in de bijt in de mooie wijk waar we doorheen rijden.Een beetje Florida gevoel krijgen we hier.Daarna rijden we richting het Space Center Houston.Helaas is de mission control tour helemaal vol geboekt, maar de rest kunnen we wel zien. Eerst pakken we de tram naar het gebouw waar de astronauten hun training krijgen.Erg leuk om te zien! Verder verkennen we alles op eigen houtje en na 3 uur hebben we er genoeg van,het is ook erg druk! Het was een leuke ervaring,maar kan niet tippen aan hetgeen we hebben gezien in Florida in het Kennedy Space Center.

Buiten regent het, met 19graden en wat wind voelt het toch aan de frisse kant. We rijden langs de Kemah boardwalk,met al haar kermis attracties,maar besluiten om lekker droog in de auto te blijven zitten.Onze volgende stop is een drankje bij de Saint Arnold brewery. Het is er gezellig druk en er wordt een gratis brouwerij tour aangeboden die we zeker niet overslaan.Een enthousiaste dame, met het nodige bier op,leidt ons rond.Ze praat zo snel dat het soms gewoon niet te verstaan is.

Onze volgende stop is het Art Car Museum. Houston staat bekend om haar art car parade en in dit museum staan 6 voorbeelden van auto's die aan zo'n parade meedoen.Zoals de naam al doet vermoeden zijn het dus geen gewone auto's maar kunstige auto's. Hoe ze er dan uitzagen? Tja lastig te omschrijven,dus zie de foto's voor een voorbeeld.

Next stop: dinner bij de Road Goat. Een tent met enorme hamburgers die niet anders dan met mes en vork gegeten kunnen worden omdat ze te groot zijn!! Valt dit ook onder: everything is bigger in Texas? Nee dit is gewoon op z'n Amerikaans GROOT!

Even kijkend naar de weerberichten voor de komende dagen - die er nog niet al te best uitzien -lees ik een bericht dat de weerrecords in Texas worden verbroken,de temperatuur is sinds jaren niet zo laag geweest. Hebben wij weer,Houston we got a problem: we need better weather haha. Gelukkig hebben we nog een heel groot deel van de reis te gaan!

Did we love Houston? Mwah, niet echt. Wat we wel van Houston vonden? Druk, veel lawaai, verrassend groen en leuke brouwerijen.We kwamen geen tijd te kort en hebben gezien en gedaan wat we wilden doen.Wij houden het hier voor gezien en rijden morgen richting Austin!

• 26 April 2023 - 10:25

PaMa's: