Rockin the rocks in the Guadalupe river! - Reisverslag uit Gruene, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu Rockin the rocks in the Guadalupe river! - Reisverslag uit Gruene, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu

Rockin the rocks in the Guadalupe river!

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Marjan

27 April 2023 | Verenigde Staten, Gruene

27 april, we voelen ons zen. Een rustige start in de tuin van ons hotel en een morning stroll door het dorpje. Leuk feitje is dat de straatnamen in Fredericksburg in bepaalde buurten een geheimcode kennen. De eerste letters van de straatnamen vormen korte zinnen als: 'All welcome' en 'Come back'! Erg gastvrij!

Eind van de ochtend rijden we richting New Braunfels/Gruene voor het tuben op de Guadalupe rivier. Het is er heerlijk weer voor, heet en volle bak zon, dus tijd voor afkoeling. We huren een tube bij Rockin R, later weten we dat deze naam erg toepasselijk is ;) We pakken een tube onder de arm en lopen richting rivier. Whow, die rivier is koud, zelf met bodem in de tube voelen we het ijskoude water. Maar daar gaan we, de eerste versnelling in zicht, maar niet voordat we schildpadden zien. Na een half uur was dit overigens niet meer zo bijzonder, zoooooo veel schildpadden hier! De versnelling is spannend, kont omhoog vanwege het lage water, oppassen met stenen en bomen. Dus ja, Rockin R, hier zijn zeker Rocks! In totaal zijn er 3 versnellingen onderweg, vooraf zijn we geïnstrueerd of we links of rechts moeten aanhouden, maar bij de 2e versnelling weten we het al niet meer. De dames voor ons (de enige 2 mensen die we op de rivier heben gezien) gaan rechts, wij dus ook. Ok, zeker de juiste weg, maar echt te weinig water, waardoor we even moeten opstaan en voor de echt snelle versnelling weer het water in gaan. Echt lachen dit, maar ook wel opletten! Onderweg zien we ineens wel heel iets raars in het water wat we eerst niet kunnen plaatsen, een verdwaalde krokodil uit Mexico? Maar nee, het is een grote schildpad die een dode grote vogel door het water voortduwt. Ook duikt ie er nog even mee onder water. Bizar gezicht dit!

De derde versnelling duurt lang voordat deze in zicht komt en het gaat echt heel langzaam dus we peddelen zelf maar wat mee. De laatste versnelling gaat langs de mangrove-achtige bomen, geweldig! Dat was het wel waard om een beetje te verbranden ;). Het waren 2 geweldige uren! Het busje staat ons op te wachten en hier horen we hoe druk het in de weekenden en vakanties is, heel veel lawaai en dronken mensen. Dat is wat we vooraf ook op de foto's hadden gezien. Gelukkig hebben we nu heerlijk relaxt kunnen dobberen ...

We doen inkopen voor een relaxte avond op het terras van onze bungalow voor één nacht. En daar genieten we tot de late uurtjes! Howdy! X

• 30 April 2023 - 01:53

Cindy:

Wauw, nice bumpy ride :-)

Gaaf zeg die schildpadden en lijkt me wel spannend zo'n trip. Howdy folks.

• 30 April 2023 - 10:21

PaMa's: