We zijn niet voor één gat te vangen - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu We zijn niet voor één gat te vangen - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu

We zijn niet voor één gat te vangen

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Marjan

27 Mei 2022 | Verenigde Staten, Estes Park

25 mei 2022, kwart voor 4 gaat de wekker. We willen ruim op tijd op Schiphol zijn gezien alle moeilijkheden, dus 6 uur van te voren lijkt aan de veilige kant. En toen stonden we te wachten op de luchthavenshuttle, en te wachten en nog eens te wachten….. werd er een shuttletijd overgeslagen, met een overvolle bus tot gevolg. Ach, maakt ook niet uit, we gaan op vakantie! Inchecken gaat vlot en de rij richting beveiliging is lang, heeeeeeel lang, maar loopt redelijk vlot door! Op naar de eerste tussenstop Parijs!

En oké, dachten we dat het ergste wat ons kon gebeuren een negatieve coronatest was... vertraging en een vlucht missen lag ook nog even kort op de luur omdat de vlucht in Amsterdam vertraging had en we al een hele korte overstaptijd hadden. Gelukkig bleek de aansluiting in Parijs wat technische mankementen te hebben waardoor ook daar vertraging ontstond. Eind goed al goed, we zaten na een overstap in Parijs in het vliegtuig naar Denver. Prima vlucht gehad, waarbij de uren letterlijk en figuurlijk voorbij vlogen (al gingen ze bij aankomst weer snel 8 uur achteruit). En toen stonden we bij de bagageband, iedereen weg, maar geen koffers van ons. Sta je dan in Denver zonder iets. Na de nodige formulieren ingevuld te hebben – wat ook niet heel makkelijk ging – gingen we dan toch ‘gewoon niet zo gewoon’ richting SIXT voor de huurauto. Daar toch maar gekozen om ons extra te verzekeren (we hebben al wat pech achter de rug) voor road assistance [e-1f609] Daarna simkaart gekocht voor de telefoon (die zullen we nog hard nodig hebben), toiletspullen ingeslagen en richting hotel Radisson gereden. Uiteindelijk beland bij de Bluemoon brewery in Denver en met een lekker biertje bij een vuurtje buiten alles op ons in laten werken. Ondertussen komen we er achter dat we de bagage online kunnen volgen en zien we dat onze koffers onderweg zijn naar Atlanta. Wat een dag, maar we zijn er! Nu onze bagage nog!

26 mei 2022, we zijn vroeg wakker, maar wel meteen in het ritme van Amerika 7uurtjes geslapen. Kijken of we vanmorgen nog contact kunnen leggen met Air France, maar niet voordat ons buikjes gevuld zijn met een lekker Amerikaans ontbijt. Air France blijkt wegens drukte onbereikbaar (ook wel bijzonder omdat ze gewoon een verkeerd telefoonnummer op het contactformulier hebben staan). Wel zien we in de tracking info dat onze koffers met haast op een vlucht naar Denver gaan. We besluiten om alles maar even op z’n beloop te laten en gaan richting Denver stad. Daar maken we een leuke rondwandeling en slaan we wat kleren, ondergoed en sokken in. De dame bij de kassa noemde het haar ‘worst nightmare’om haar bagage te verliezen en kon ons gevoel goed begrijpen. Na de kledingkaartjes meteen afgeknipt te hebben en ons omgekleed te hebben in korte broek en t-shirt in de winkel konden we echt van het heerlijke weer genieten! Vanuit Denver vertrekken we naar onze volgende bestemming Estes Park. Maar we gaan eerst even langs “Nederland” om onze koffers op te halen…….. Geintje natuurlijk, hier in Amerika hebben ze ook een Nederland en we konden natuurlijk niet anders dan dat plaatsje even bezoeken. Een klein dorp, het dorp van de panters, stoer toch! Met ook een stoer dorpshuis! Daarna rijden we door richting Estes Park, we rijden via de mooie Peak to Peak scenic byway. We willen de Trail Ridge road rijden, maar deze blijkt helaas nog gesloten. Wel kunnen we een deel (30 mile) van de route rijden. Dus na een pass gekocht te hebben voor de nationale parken die we deze reis willen bezoeken, rijden we afwisselend tussen groene bergen en met sneeuw bedekte bergen. Ondanks dat we dit al vaker meegemaakt hebben, blijft het toch bijzonder. Daarnaast zijn de uitzichten adembenemend, wat hebben we dit gemist, reizen, vrijheid, nieuwe dingen ontdekken en zien!! En we komen ook al wildlife tegen: elk/moose/wapiti, we zijn er nog niet helemaal uit wat wat is, maar we zijn er heel wat tegengekomen met grote geweien. Echt geweldig! De dag is voorbij gevlogen en nadat we nog geprobeerd hebben om contact te krijgen met Air France – wat niet lukte doordat ze de verbinding verbraken door lange wachttijden – gaan we voor een heerlijke maaltijd bij de Mexicaan. Net daarvoor krijgen we bericht dat onze bagage aan een koeriersdienst is meegegeven en dat zij contact met ons opnemen….. Terug in het hotel, krijgen we het lang verwachte bericht: de koeriersdienst smst dat ze onze 2 koffers hebben. Doordat er geen bemande receptie is, krijgen ze geen contact met het hotel. Een paar sms-jes en belletje later zorgen ervoor dat de koerier weet dat hij op onze deur kan kloppen en bellen als hij er is, dat zal rond 3uur vannacht zijn (11uur Nederlandse tijd). We zijn benieuwd! We genieten volop, ook zonder onze spullen, al blijft dat vreemd, maar we zijn niet voor één gat te vangen! Wordt vervolgd [e-1f60e]!

• 27 Mei 2022 - 07:31

Cindy En Simon:

Wat een verhalen alweer Marjan en Erwin. Wat is het een avontuur en goed dat jullie zo ontspannen kunnen omgaan met alles wat even niet loopt ;-)
    Zo zie je maar, uiteindelijk komt het wel goed. Hahaha.

Have fun guys.

Liefs van ons

• 27 Mei 2022 - 08:06

PaMa's:

Weer mooi geschreven Marjan.
    En zeker niet voor 1 gat te vangen.

Gr.
    PaMa's

• 27 Mei 2022 - 19:29

Kim:

Heerlijk fijn dat jullie het fijn hebben heel veel plezier nog.