Kikkers, krokodillen, vissen en tempels - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu Kikkers, krokodillen, vissen en tempels - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu

Kikkers, krokodillen, vissen en tempels

Door: edmar

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Marjan

05 Mei 2012 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hobbeldebobbel naar Siem Reap (2 mei 2012)
Een ding weten we zeker, wagenziek zullen we nooit worden. Op weg naar Siem Reap zaten we op de achterste stoelen in een minibus. 4,5uur lang werden we om de zoveel meter een paar centimeter de lucht in geschoten. Bij aankomst in Siem Reap met de tuktuk naar onze luxe eindbestemming: een heerlijk hotel met zwembad!! Stadje ingelopen om te verkennen en fietsen voor de aankomende twee dagen geregeld. Morgen gaan we op de fiets de tempels van Angkor verkennen. Terug in hotel een heerlijke duik genomen in het zwembad en 's avonds fantastische amok gegeten in de stad. Het is hier heel toeristisch, dus cafe's en restaurants in overvloed. De nachtmarkt loopt door het hele centrum, erg gezellig!

38, 35, 10, 7, 12, 10 (3 mei 2012)
38 graden, 35 kilometer gefietst in de brandende zon, circa 10 kilometer gelopen in/tussen de tempels, zeker 7 liter vocht moeten aanvullen, 12 uur onderweg geweest en tot overmaat van ramp er 's avonds achtergekomen dat we de dag ervoor een vals 10 dollarbriefje hebben teruggekregen...  Wat een dag! Maar de tempels van Angkor zijn zoooooo mooi en indrukwekkend! 's Ochtends om 07:00u op de fiets gestapt, onderweg tickets gekocht (nadat we eerst al te ver waren gereden) en begonnen bij Angkor Wat. Wat een inmense tempel en met zulke mooie details. Je vraagt je af hoe ze dit zo hebben kunnen bouwen... Hierna naar Bayon, deze vonden we bijna nog mooier. En dan hebben we het nog niet over Ta Prohm gehad, een tempel die vergroeid is met de jungle. Geweldig!! We hebben het grote circuit gefietst en nog vele andere tempels aangedaan. Sommige mensen gaan meerdere dagen tot wel een week hier naartoe, want zoveel tijd heb je nodig om alles te kunnen zien. Hoe mooi we het ook vinden, wij waren redelijk tempel-moe na deze dag. Toen we om 19:00u terug waren in het hotel zijn we met kleren en al onder de douche gestapt, zo vies waren we :-).

Our last night in Siem Reap (4 mei 2012)
Vandaag lekker bij het zwembad gelegen en tussendoor op de fiets gestapt om nog wat meer van Siem Reap te zien. Uiteindelijk waren dit nog meer tempels en die konden natuurlijk niet tippen aan de tempels van Angkor. Onderweg het kaartje voor Niek en Nikki op de post gedaan. We hebben uit alle 3 de landen een kaartje naar ze verstuurd, nu maar hopen dat ze aankomen! En wat doe je op je laatste avond? Uit ons dak gaan! We zijn begonnen met een dinner met kikker en krokodil bij een soort van straattentje en vervolgens hebben we een Dr Fish voetmassage ondergaan ( vissen wel iets groter dan wanneer je dat volgens mij in Nederland doet). Wat een gek gevoel, maar erg leuk. Je zit gewoon langs straat met je voeten in een groot aquarium... fantastisch! Als afsluiter cocktails gedronken en geproost op een heerlijke vakantie. Een zeer geslaagde avond ... Nu maar hopen dat we daar morgen nog zo overdenken... Geen idee namelijk hoe de krokodil en kikker hun uitwerking gaan hebben :-).

• 05 Mei 2012 - 21:11

Suzane:

Wou wat een gave verhalen elke keer.. Idd de visjes zijn in nl een stuk kleiner, maar dat is ook een ander soort vis.. Want die komen uit Irak en turkije en deze niet dank ik. Nu zitten jullie te balen in het vliegtuig. Omdat een goede vakantie altijd te snel voorbij gaat.. Maar ik ben toch wel erg benieuwt naar de verdere foto's en verhalen.. Tot snel.. X