Asterix en Obelix: op zoek naar de Turkey leg - Reisverslag uit Bandera, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu Asterix en Obelix: op zoek naar de Turkey leg - Reisverslag uit Bandera, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu

Asterix en Obelix: op zoek naar de Turkey leg

Door: Erwin en Marjan

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Marjan

29 April 2023 | Verenigde Staten, Bandera

29 april, goooood morning folks, voordat we naar de ranch gaan willen we eerst nog het King William District in San Antonio verkennen. Ging dat even niet door. Door het festival is er vandaag één of andere fair waar je 25 dollar p.p voor moet betalen en wat je dan krijgt? Nog meer shopjes en eettentjes! Dus dat slaan we over, helaas betekent dat dat we oude town houses ook niet zien. We zien nog een parade, banen ons een weg door mensenmassa en lopen een stuk langs de rivier en daarna rest ons nog maar één ding: Erwin het Asterix en Obelix gevoel geven waar hij al zo lang op wacht. We zagen het gisteren al, enorme bouten vlees, dat kunnen we niet overslaan. Om 11uur 's ochtends staan we aan een enorme Turkey leg te kluiven. Zo lekker!!

Daarna besluiten we via mission San José (waar het ook weer feest is) richting de ranch te gaan. Maar niet zonder stop bij een brouwerij in Bandera, cheers! Ook stoppen we in het centrum van dit echte Cowboy dorp. Wat je hier ziet zijn alleen maar cowboys,geweldig! Op de ranch aangekomen lijkt het redelijk uitgestorven,we spelen een spelletje midgetgolf (whaha) en zwemmen in het enorme zwembad. Om half 7 gaan we mee met de wagonride. We voeren de paarden en de herten, erg leuk! Ook zien we antilopes en Bill geeft ons wat historie over de ranch. Daarna maken we smores bij het kampvuur en praten we met Buck over van alles en nog wat!

Muziek is er helaas niet,misschien door de wind of toch door het optreden dat er in het dorp Bandera is... Een lekkere cheeseburger verder, is het alweer bedtime Tussen de herten door en met telefoon zaklamp banen we ons een weg naar onze cabin. Morgenochtend paardrijden in Hill country state park!

• 02 Mei 2023 - 11:46

PaMa's: