Als Batman echt had bestaan ... - Reisverslag uit Austin, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu Als Batman echt had bestaan ... - Reisverslag uit Austin, Verenigde Staten van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu

Als Batman echt had bestaan ...

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Marjan

24 April 2023 | Verenigde Staten, Austin

24 april, na een lekkere starbucks koffie en een wandelingetje door Houston, vertrekken we richting Austin. Het klaart gelukkig steeds meer op en we lopen een historische wandelroute beginnend bij het Texas State Capitol. Geweldig mooi en groot gebouw, waar we in 30minuten worden rondgeleid en wat weetjes te horen krijgen. Het steen waarmee het gebouw is gemaakt hebben ze gekregen van een boer die er maar niet vanaf kwam, wel moest er even een treinspoor gerealiseerd worden van ca. 45 mile om het naar Austin toe te halen. Het is roze steen en is zowel voor de binnen- als buitenkant gebruikt. In Austin stuit je na een aantal meters al op limestone en daarom zul je geen of weinig kelders en ondergrondse verdiepingen tegenkomen. Na de korte tour lopen we nog wat op eigen houtje rond en luisteren we kort naar een vergadering van het Senate. Met een slag van zijn hamer worden er in korte tijd door deze mister president heel wat besluiten genomen.

De historische wandelroute leidt ons langs een kerk, een hele oude bakkerij wat nu een giftshop is, langs één van de oudste hotels, langs de vele muurschilderingen die Austin rijk is en door 6th street waar heel veel barretjes en clubs te vinden zijn. Austin wordt niet voor niks muziekstad genoemd! Er lopen ook wel vreemde mensen rond, zo staat er iemand op een straathoek met een mes te gooien. Het thema van de stad "Keep Austin weird", neemt hij wel heel serieus. Ook kun je in deze stad high worden, zonder zelf een jointje op te hoeven steken. Er wordt zoveel wiet gerookt dat je op elke straathoek mee kunt roken.

We belanden bij de Zilker brewery waar we genieten van een biertje in de zon en een spelletje Cornhole (bonen/pittenzakjes door een gat gooien).

's Avonds hebben we onze eerste Texas bbq ervaring bij Stubbs. Daar eten we brisket, pulled pork en kip. We zitten vol, te vol! Dus een wandeling is gewenst. We lopen richting het water en sluiten aan bij de vele mensen die er al staan bij Congress Avenue bridge om naar de honderdduizenden vleermuizen te kijken. Om precies te zijn, zijn het er zo'n 1,5 miljoen. Het is de grootste stedelijke vleermuizen gemeenschap van de wereld. En dan kom je er na ruim een uur achter dat we eigenlijk aan de verkeerde kant van de brug staan haha. Net als heel veel andere mensen. Toch zien we ze op afstand vliegen en in een zwarte zwerm verdwijnen ze richting de grote wolkenkrabbers van Austin op zoek naar eten. Het zijn er veel, heel veel!! Als Batman echt had bestaan, zou Austin waarschijnlijk zijn thuis zijn. Leuke ervaring al was het nog spectaculairder geweest als we al die vleugeltjes over ons heen hadden horen klapperen :) We wandelen via het levendige 6th street, live muziek komt ons vanuit de vele cafés tegemoet, naar ons motel. Nighty night!

• 27 April 2023 - 16:52

PaMa's: