Dangerous Maipu - Reisverslag uit Maipú, Argentinië van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu Dangerous Maipu - Reisverslag uit Maipú, Argentinië van Erwin en Marjan - WaarBenJij.nu

Dangerous Maipu

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Marjan

21 November 2013 | Argentinië, Maipú

En dan is nu toch echt de laatste dag aangebroken. Vandaag gaan we lekker bij het zwembad liggen voordat morgen onze reis naar huis begint (22u onderweg!!). Maar we willen jullie ons mooie verhaal van gisteren toch nog even vertellen.....

Zoals gezegd wilden we een fietsje huren om de wijnvelden te gaan verkennen. Ons hotel ligt wat buiten het centrum van Maipu, maar met behulp van internet wisten we een leuk fietsverhuur bedrijf te vinden (mr. Hugo) en met behulp van google maps de route er naar toe. Zo'n 5,5km, dus wij dachten dat is een heerlijke ochtendwandeling. Zo gezegd zo gedaan totdat we op een onverharde weg terecht kwamen. Voordat we de weg opgingen liep een man al wat te schreeuwen... geen idee of ie het tegen ons had dus gewoon doorlopen. De weg was uitgestorven. Na een aantal minuten lopen kwam er een auto voorbij die stopte. In het spaans vroeg hij waar we naar toe moesten, of we een kaart hadden en gaf hij aan dat de buurt waarin we liepen gevaarlijk was. Ik verteld waar we heen gingen en toen bood hij ons een lift aan. Neeeee, wij laten onze ochtendwandeling niet afpikken, wij lopen wel!! En dat gevaar zal wel meevallen. Haha... na wat aanwijzingen hoe we moesten lopen en nogmaals de vermelding dat het gevaarlijk was en of we geen lift wilden liepen we door. En daarna kwamen we inderdaad in een nogal ongure buurt..... zoals Ed zou zeggen; de gangster-buurt. En dat liep toch wel wat ongemakkelijk. En we hadden ondertussen geen idee meer of wel nog wel goed liepen. Toen er een auto aankwam met een vrouw er in, vroeg ik de weg naar mr Hugo. Ze keer eerst een beetje angstig toen ik naar haar auto toe kwam, maar toen ze zag dat we toeristen waren was het goed. En ook zij gaf aan dat de buurt waarin we liepen heel gevaarlijk was en bood ons een lift aan. Ehhhh.. tja als je dat tot 2x toe gezegd wordt, dan vind ik het prima, maar dan stap ik in!! Ze gaf ons lift tot waar ze zelf woonde en vanaf daar zijn we weer verder gelopen, met nogmaals de waarschuwng dat we voorzichtig moesten zijn. Geweldig! Een hele ervaring rijker kwamen we bij Mr. Hugo aan waar we 2 fietsjes meenamen. eerst een wijnmuseum bezocht (spaanse rondleiding genomen, sorry Ed :-), met een proeverij van 3 wijnen en waar we het entreegeld aan flesjes wijn mochten besteden. Dus daar vertrokken we een uur later met 2 flesjes wijn in mijn fietsmandje. Daarna de wijnvelden van Tempus Alba bezocht om vervolgens naar de Trapiche winery te gaan, de grootste wijnproducent van Argentinie. Erg leuk, ook weer met proeverij natuurlijk. Vervolgens hebben we een heel eind gefietst zijn en zijn we bij de winery Carinae terecht gekomen. Daar hebben we 6 wijntjes geproefd en gingen we weg met een flesje witte wijn (overigens heel bijzonder want deze wijn wordt in Salta gemaakt en ruikt zo zoet maar smaakt droog). Daarna waren we er wel klaar mee en zijn we teruggefietst naar mr Hugo. Daar kregen we een verfrissend drankje. mr. Hugo riep ons naar hem toe en toen kregen we een flesje wijn van hem, witte wijn uit zijn eigen wijngaard. Fantastisch. Een omhelzing en drie zoenen volgden alsof we hem al jaren kenden. Daarna vroegen we de weg terug naar het hotel, dezelfde weg teruglopen leek ons niet zo'n goed plan ;-) Hoppa, we werden wel even naar de bus begeleid, je kunt de bus namelijk alleen met een soort van ov chipkaart betalen of met muntgeld en muntgeld is er bijna niet in Argentinie. Weer een omhelzing en een paar zoenen verder staan we bij de bushalte. Komt mr Hugo weer langs, ja daar is de bus. En raad eens.... weer een omhelzing en 2 zoenen verder. Hahahaha.... iemand die nog op zoek is naar een tweede familie kan hier goed terecht.

In het centrum van Maipu werden we afgezet. Geen idee waar we nu heen moeten. Dus dan maar weer ff vragen in mijn beste spaans. Gelukkig bleek het niet ver meer te zijn naar het hotel. Mooi laatste avontuur in deze vakantie dachten we zo.

Dit was het laatste verslag, zoals gezegd morgen helaas de terugreis.

Hasta la pasta!
x

• 21 November 2013 - 16:13

Kim:

Lieve edmar fijne terug reis xxx kiwiZz

• 21 November 2013 - 16:34

Suzanne:

pff wat een spannend verhaal, nou gelukkig niets engs meegemaakt!!!

wat is de tijd toch weer snel gegaan!!!
    goede reis terug,
    xxx

• 21 November 2013 - 23:11

Pamas:

Geweldig! leuk avontuur, en lekkere wijntjes.........
    goeie reis terug en tot zaterdag.